صفر تا صد تانکر، منبع یا مخزن آب هوایی پلی اتیلن

بروز رسانی : دی ۱۴۰۲
مخزن هوایی

امروزه اهمیت ذخیره سازی آب بسیار بالا رفته است. از این رو ، روش‌های گوناگونی برای ذخیره سازی آب پیشنهاد می گردد که یکی از این روش ها استفاده از مخزن آب هوایی است. ما در این مقاله قصد داریم در خصوص تانکر، منبع یا مخزن آب هوایی، انواع آنها بر اساس جنس های مختلف، شکل و لیتراژهای متفاوت صحبت کنیم.

مخزن آب هوایی پلی اتیلن

همانطور که در بالا اشاره شد؛ مخزن آب هوایی را باید در ارتفاع بلند نصب کرد، زیرا از این طریق فشار آب برای رسیدن به واحدهای مسکونی و صنعتی به ویژه در زمان قطع برق حفظ می شود. جنس بیشتر مخازن آب هوایی از فلز است که به مرور زمان زنگ میزند و باعث طعم گرفتن آب داخل آن می شود از این رو باعث می شود نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام کنند. امروزه مخازن پلی اتیلن نیز می‌توانند به عنوان مخزن هوایی استفاده شوند. مخازن شرکت تهران پلیمر یارا دارای لایه‌های مختلف هستند که خاصیت ضد جلبک  و ضد اشعه UV را شامل می‌شوند و به همین دلیل به آنها مخازن آنتی باکتریال هم گفته می‌شود. مخازن ذخیره سازی هوایی به طور کلی از سه قسمت تشکیل می شوند. بدنه مخزن، پایه‌های نگه دارنده و زیر بنای مخزن اصلی‌ترین بخش‌های این محصول است.

مزایای مخزن هوایی

  • تامین فشار آب مورد نیاز به کمک نیروی جاذبه زمین!
  • به دلیل نیروی جاذبه، رسوبات داخل آنها بهتر و راحت‌تر ته‌نشین می‌شوند و در نتیجه آب با کیفیت‌تری به مردم می‌رسد.
  • ذخیره آب در مخزن هوایی باعث می شود کمک بزرگی به خانواده ها در زمان افت فشار یا قطعی اب باشد.
  • ذخیره و جمع آوری آب باران

مخزن هوایی بتنی

یکی از مخازن هوایی که توانایی ذخیره آب باران را نیز دارد، درخت بائوباب واقع شده در قاره آفریقا است که از جاذبه‌های این قاره به حساب می‌آید. این درختان همانند یک مخزن بزرگ آب را درون خود ذخیره می‌کنند و همینطور دارای میوه‌هایی هستند که خواص درمانی و فواید بسیار زیادی دارند.

چه مخزن‌های هوایی پلی اتیلنی برای استفاده به صورت هوایی، مناسب‌تر هستند؟

    • مخزن عمودی
    • مخزن افقی (البته مخزن افقی مناسب‌تر است)

انواع مخزن آب هوایی پلی اتیلن

در عکس زیر به صورت یکجا می توانید تمام انواع مخزن های هوایی را در یک عکس مشاهده کنید.

انواع مخازن هوایی

انواع مخازن بر اساس جنس آنها

مخازن ذخیره سازی آب هوایی شامل ۵ نوع هستند:

  1. فلزی
  2. بتنی
  3. پلی اتیلنی
  4. چوبی
  5. کامپوزیتی

از این مخازن می‌توان به عنوان مخزن آب خانگی هم استفاده کرد و با توجه به افزایش جمعیت و کم آبی این نوع مخزن بسیار پر کارآمد است. مخازن هوایی در حجم‌های مختلف برای تامین آب استفاده می‌شود، لازم به ذکر است برخی از مخازن بزرگ هوایی قادر هستند آب یک شهربزرگ را تامین کنند.

ads
همه چیز در مورد مخازن آب (لیست قیمت و خرید آنلاین)

مخزن هوایی فلزی

مخزن هوایی فلزی معمولا به دو صورت رو باز و رو بسته طراحی می‌شود.

مخزن آب کشاورزی

این نوع از مخازن برای ذخیره سازی آب مورد نیاز ، به عنوان مخازن کشاورزی و آتش نشانی و … استفاده می‌شود.

مخزن آب فلزی

این نوع از مخازن برای ذخیره سازی آب شرب استفاده می‌شود.

مخزن هوایی بتنی

این نوع از مخازن همانطور که از نامش پیداست از جنس بتن بوده و به دو نوع استوانه‌ای و قابی شکل تقسیم می شوند. از ویژگی بارز آن می‌توان به مقاومت در مقابل مواد شیمیایی اشاره داشت.

مخزن هوایی پلی اتیلنی

این مخازن دیگر مشکلاتی مانند زنگ زدگی، بوی و مزه بد آب در مخزن فلزی را ندارد و مقاومت خوبی در برابر دما، نور خورشید، جلبک و باکتری از خود نشان می دهند. اما تفاوت‌های مخازن پلی اتیلن و فلزی نسبت به کاربردی که از آنها مورد نیاز است ، متفاوت در نظر گرفته می‌شود.

مخزن هوایی چوبی

این نوع از مخازن همانطور که از نامش پیداست از جنس چوب است و کاربرد این مخازن در کشور های مختلف یکسان نیست و در ایران استفاده نمی شود، اما در آمریکا به وفور یافت می‌شود.

مخزن هوایی چوبی

مخزن هوایی کامپوزیتی

مزیت استفاده از این نوع مخزن سبکی این مخزن است نسبت به نمونه های فلزی وبتنی. همچنین این مخازن در برابر زنگ زدگی و جلبک مقاوم است.

انواع مخزن آب هوایی از نظر شکل

  • کروی
  • مکعبی شکل
  • استوانه ای (عمودی)

انواع مخزن آب هوایی از نظر حجم

حجم و ارتفاع مخازن آب هوایی با همدیگر متفاوت است. و حجم آن از ۲ متر مکعب تا ۵۰۰ متر مکعب ارتفاع از ۶ الی ۶۰متر می باشد.

نکته مهم در خصوص نصب مخزن هوایی

یک نکته مهم که در مخزن‌سازی هوایی باید به آن توجه کرد ، احتمال یخ زدگی مخزن است. به این دلیل که مخازن هوایی از هر طرف در معرض جریان هوا است. برای جلوگیری از یخ زدگی آب مخزن، مخازن هوایی با کاور پوشیده می شود. برای طولانی شدن عمر مخازن هوایی باید حداقل سالی یکبار نسبت به شستشوی مخزن اقدام کرد و رسوبات و املاح ته‌نشین شده در مخزن تخلیه شود. توصیه می شود که نصب مخزن هوایی، کاملا به متخصصین سپرده شود تا از بروز مشکلات قابل پیش بینی در آینده جلوگیری شود.

نکته مهم درباره نگهداری مخزن هوایی

  • حتما توجه کنید که  این مخزن‌ها هم مثل سایر مخزن‌ها، باید به صورت دوره ای، بازرسی شوند تا متوجه نشتی یا شکستگی آنها بشوید.
  • مخزن ها باید به صورت دوره ای شست و شو و ضد عفونی شوند.

پایه‌های نصب مخزن آب هوایی

مخازن آب هوایی عمدتاً از ۳ پایه و ۴ پایه و ۶ پایه و از جنس فولاد است. قبل از خرید و نصب مخزن هوایی ، محاسبه حجم آب مخزن مهم است و در اختیار داشتن آمار دقیق از موقعیت ضروری است. محاسبه حجم مخزن با توجه به شکل و حجم مخزن ، دارای یک ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی است که ظرفیت اسمی به مخزن و ظرفیت واقعی به میزان لیتراژ آب موجود در آن اختصاص پیدا می‌کند.

faq-icon
سوالات متداول
آیا امکان جایگزینی مخزن آب هوایی فلزی فرسوده با مخزن آب هوایی پلی اتیلن (پلیمری) وجود دارد؟
بله ، این امکان وجود دارد. با ایجاد پایه متناسب با نوع مخزن آب پلیمری می توان انواع مخزن پلی اتیلن بر روی پایه نصب کرد. بیشترین مخازنی که برای مخزن هوایی به کار گرفته شده است مخزن آب ۵۰۰۰ لیتری عمودی کوتاه، مخزن آب ۱۰۰۰۰ لیتری و مخزن ۲۰۰۰۰ لیتری بوده است.
۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)
به اشتراک بگذارید :
share Telegram
share WhatsApp
share Eitaa
share Soroush
author
تیم تحریریه تهران پلیمر یارا

این تیم ، متشکل از نویسندگان باتجربه و متخصص در صنعت پلیمر است که به صورت تخصصی به نگارش مقالات و مطالب کاربردی در صنعت پلیمر و قالب گیری دورانی می پردازد. در مقالات خود سعی کردیم دانستنی های زیادی در خصوص انواع مخزن، منبع و وان های پلی اتیلن یا پلاستیکی آموزش دهیم.

پرسش و پاسخ
ویدئوهای پربازدید
مشاوره خرید

مشاوره خرید

ارسال به سراسر کشور

ارسال به سراسر کشور

10 سال گارانتی

10 سال گارانتی

15 سال خدمات پس از فروش

15 سال خدمات

تضمین بهترین کیفیت

تضمین بهترین کیفیت

  • مشاوره خرید

    مشاوره خرید

  • ارسال به سراسر کشور

    ارسال به سراسر کشور

  • 10 سال گارانتی

    10 سال گارانتی

  • 15 سال خدمات پس از فروش

    15 سال خدمات

  • تضمین بهترین کیفیت

    تضمین بهترین کیفیت

استانداردها و تاییدیه ها
tpy-logo

tpy.ir فروشگاه اینترنتی تهران پلیمر یارا می باشد. این فروشگاه به عنوان یکی از جامع ترین پلتفرم های فروش مخزن آب و وان پلی اتیلن کشور در اختیار شما عزیزان می باشد تا به سادگی و با اعتماد کامل تجربه خرید خوب و مطمئنی را داشته باشید.

تمامی محصولات ضمن داشتن بالاترین استانداردهای ملی و تاییدیه های بهداشتی و غذایی (به صورت ثبت شده و قابل استعلام) از ۱۰ سال گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش واقعی در سراسر کشور برخوردار است.

foot-namad
foot-ico-01 صدای مشتری: ۳۵۷۰۰-۰۲۱
foot-ico-02 ساعت کاری: از شنبه تا پنج شنبه ۷ الی ۱۹
foot-ico-03 پست الکترونیک: info@tpy.ir

شما در هر ساعت از شبانه روز می توانید از طریق پست الکترونیک با ما در ارتباط باشید.

کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت تهران پلیمر یارا ( فروشگاه اینترنتی tpy.ir ) می‌باشد.