راهنمای انتخاب بهترین مخزن آب برای پارکینگ: معرفی 3 مخزن مناسب

نویسنده : پویا حیدرپور
بروز رسانی : اسفند 1402
مخزن آب مناسب برای پارکینگ

بهترین مخزن آب برای پارکینگ چیست؟ برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید اطلاعاتی در مورد ظرفیت و فضای پارکینگ داشته باشیم تا بتوانیم مخزن آب مناسب برای آن را در نظر بگیریم. با توجه به اینکه هر روزه فضای سکونت ما انسان‌ها به واسطه توسعه شهرنشینی محدود تر می‌شود، لزوم استفاده حداکثری از فضای ساختمان، بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند. در انتخاب مخزن آب مناسب برای پارکینگ، مخازنی با قطر یا عرض کم که فضای زیادی را از پارکینگ اشغال نکند، بسیار مهم است. لذا در صورت داشتن فضای کم، رعایت ایمنی و مواردی مانند چگونگیِ نگهداری و تعمیرات مخزن در آینده، بهتر است قبل از نصب مخزن در پارکینگ به خوبی بررسی شود. در این بخش، در مورد انتخاب مخزن مناسب برای پارکینگ صحبت می‌کنیم و در ادامه بهترین مخزن برای نصب در پارکینگ را به شما معرفی خواهیم کرد.

آیا پارکینگ ساختمان جای مناسبی برای نصب مخزن است؟

پارکینگ ساختمان‌ها، طبق استاندارد و الزامات طراحیِ قانون نظام مهندسی ساخته می‌شوند و در برخی شرایط به دلایل مختلف، متخصصان تصمیم به نصب مخزن آب در پارکینگ می‌گیرند. به طور مثال: زمانی که فشار آب ساختمان کم باشد یا در زمانی که فضای دیگری برای نصب مخزن آب در ساختمان وجود نداشته باشد، مخزن آب را با رعایت نکات مهم نصب مخزن در پارکینگ ساختمان نصب می‌کنند.

مخازن مناسب پارکینگ

منبع آب کار شده در پارکینگ

چه مخزنی برای نصب در پارکینگ ساختمان مناسب است؟

معمولا سقف پارکینگ ها کوتاه و کمتر از 3 متر است؛ در این شرایط، ضرورت استفاده از مخازنی که ارتفاع مناسب و عرض کم داشته باشند، اهمیت دارد. مخازن عمودی و آسان رو (اسلیم تانک یا اسلیم لاین) به دلیل داشتن ارتفاع کم (کمتر از از ۲/۵ متر) انتخاب مناسبی برای نصب در پارکینگ ساختمان‌ها هستند. بسته به نیاز ساختمان (تعداد واحدها)، شما می توانید از منبع‌های آب پلاستیکی عمودی،آسان رو یا زیرپله در لیتراژهای 250 لیتر تا 3000 لیتر برای فضای پارکینگ خود استفاده کنید.

در زمان نصب، باید دقت داشته باشید که مخزن، مانع از پارک خودرو نشود و به همین دلیل، فضاهای پِرت مانند گوشه پارکینگ‌ها و پشت ستون‌ها برای نصب این نوع از مخازن ایده آل است. برای انتخاب بهترین مخزن آب برای پارکینگ مواردی مانند ظرفیت و فضا، اصلی‌ترین مواردی هستند که باید در نظر گرفت. رعایت ایمنی و نگهداری مخزن نیز مهم است، اما سه نوع مخزن مناسب برای پارکینگ وجود دارد که به دلیل طراحی مناسب، بهترین گزینه برای نصب در پارکینگ هستند:

  1. مخزن آسان‌رو
  2. مخزن عمودی
  3. مخزن زیر پله

مخازن آسان رو

مخازن آسان‌رو یا اسلیم تانک، محبوب ترین نوع مخازن برای استفاده در پارکینگ ها، اتاقک های تاسیسات و کلیه فضاهای محدودی که درگاه(درب) ورودی باریکی دارند است. این مخازن به دلیل اینکه به صورت عمودی نصب می‌شوند، حجم کمی را اشغال می‌کنند و بهترین مخزن آب برای پارکینگ هستند. اکثر مخازن آسانرو یا اسلیم تانک دارای عرض کمتر از ۶۰ سانتی متر هستند و به همین دلیل از درگاه‌های ورودی باریک عبور می‌کنند. به دلیل شکل خطی و عمودی این مخازن به “Slimline” یا عمودی مکعبی هم معروف هستند.

مخازن عمودی

مخازن عمودی همانند مخازن آسانرو در ارتفاع قرار می‌گیرند، با این تفاوت که دارای تنوع زیادی هستند و قیمت پایین‌تری دارند. مخازن عمودی جزء مخازن حجیم نیز به حساب می‌آیند و در صورت نیاز می‌توان از کوپل کردن و اتصال آنها به یکدیگر، حجم آنها را بیشتر کرد.

مخازن زیر پله

این مخازن همانطور که از نام آنها پیداست برای نصب زیر راه پله و پارکینگ در ابعاد مختلف طراحی و تولید می شوند. این مخازن از یک سمت به شکل شیب دار هستند، به نحوی که به خوبی در فضای پِرت زیر راه پله ها قرار می‌گیرند و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. مخازن زیر پله یا زیر راه پله در انواع ۵۰۰ ، ۸۰۰ ، ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ لیتر تولید می‌شوند.

بهترین مخزن پارکینگ

مخزن‌های قرار گرفته در پارکینگ

نکته مهم در مورد افزایش حجم مخازن

گاهی نیاز است حجم مخزن پارکینگ خود را به ۲ دلیل افزایش دهید:

  1. زمانی که مخزن قدیمی کفاف آب مورد نیاز شما رو نمی دهد.
  2. زمانی که به دلیل فضای محدود پارکینگ امکان گذاشتن یک مخزن بزرگ‌تر وجود ندارد.

در این صورت برای بیشتر کردن حجم مخزن خود می‌توانید با اضافه کردن یک مخزن دیگر (کوپل کردن) حجم مخزن مورد نیاز خود را افزایش دهید.

خـلاصـه مـقـالـه :
بهترین مخزن آب برای پارکینگ، مخازن آسانرو، زیر پله و عمودی هستند که در فضای پارکینگ قرار می‌گیرند و با داشتن ابعاد و خصوصیات مناسب، آنها را برای نصب در گوشه‌ها و پشت ستون‌های پارکینگ انتخاب می‌کنند. در این مقاله، ضمن معرفی این سه نوع مخزن به ویژگی‌های مناسب هر یک از آنها پرداختیم تا راهنمای جامعی برای خرید و نصب مخزن مورد نیاز پارکینگ ساختمان شما عزیزان باشد.
lampbw بهترین مخزن آب برای پارکینگ سوالات متداول

آیا امکان نصب مخزن در پارکینگ وجود دارد؟

بله.

بهترین مخزن آب برای پارکینگ چه مخزنی است؟

آسانرو ، عمودی ، زیر پله

Rate this post
به اشتراک بگذارید :
Telegram
WhatsApp
Eitaa
Soroush
Short Link
تیم تحریریه تهران پلیمر یارا

این تیم ، متشکل از نویسندگان باتجربه و متخصص در صنعت پلیمر است که به صورت تخصصی به نگارش مقالات و مطالب کاربردی در صنعت پلیمر و قالب گیری دورانی می پردازد. در مقالات خود سعی کردیم دانستنی های زیادی در خصوص انواع مخزن، منبع و وان های پلی اتیلن یا پلاستیکی آموزش دهیم.

0
نظرات خود را اینجا درج کنید
پرسش و پاسخ

مشاوره خرید

ارسال به سراسر کشور

10 سال گارانتی

15 سال خدمات پس از فروش

15 سال خدمات

تضمین بهترین کیفیت

  • مشاوره خرید

  • ارسال به سراسر کشور

  • 10 سال گارانتی

  • 15 سال خدمات پس از فروش

    15 سال خدمات

  • تضمین بهترین کیفیت

مخزن آب تهران پلیمر یارا