آیا وان پلی اتیلن برای پرورش زالو مناسب است؟ چه تعداد؟

نویسنده : پویا حیدرپور
بروز رسانی : بهمن 1402
وان زالو

وان پلی اتیلن برای پرورش زالو، یکی از تجهیزات مهم در این صنعت به حساب می آید. پرورش زالو جزو مشاغلی به حساب می آید که علاوه بر دانش (رعایت مواردی مثل دما، اکسیژن، میزان رطوبت محیط، پیشگیری از بیماری زالوها، تغذیه مناسب زالو و موارد دیگر) و سرمایه، نیاز به تجهیزات کافی دارد. مهمترین سوال قبل از تهیه وان این است که چه وانی و با چه ظرفیتی مورد نیاز است. وان پلی اتیلن در میان وان‌های دیگر از جنس استیل، گالوانیزه و دیگر موارد ، به دلیل مزیت‌های زیاد، بهترین گزینه برای پرورش زالو و دیگر آبزیان به حساب می‌آید، به طور مثال: پرورش ماهی در وان پلاستیکی هم بسیار مرسوم و کاربردی است. در این مقاله، به بررسی وان‌های آب پلی اتیلن، ویژگی‌ها و مزایای استفاده از وان‌های پلی اتیلن در پرورش زالو را بررسی می‌کنیم.

وان پلی اتیلن برای پرورش زالو

آب سالم، پمپ هوای مناسب، پمپ آب شیرین برای شستشو، پایه مناسب برای وان، دستگاه سختی سنج و دماسنج از جمله تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی یک کارگاه پرورش زالو هستند. پرورش زالو در محیط باز و محیط بسته ممکن است، اما به دلیل حساس بودن این موجود، پرورش زالو در محیط های بسته، بسیار مناسب است. یکی از تجهیزات مورد نیاز برای پرورش زالو در محیط بسته، وان‌های پلی اتیلن هستند که از اهمیت بالایی برخوردارند. این وان برای مدیریت مصرف آب و همینطور نظارت بر مصرف آب زالوها بسیار کاربرد دارد. به طور مثال، برای پرورش ۵۰ زالو باید وان پلی اتیلن با حجم ۱۰ لیتر استفاده شود. اگر آب کافی برای زالوها تامین نشود، ممکن است به بیماری این موجودات و در نهایت مرگ آنها منجر شود.

پرورش زالو

پرورش زالو

مزایای وان پلی اتیلن برای پرورش زالو

وان‌های پلاستیکی از مواد پلی اتیلن 3840 تولید می‌شود و دارای نشان استاندارد ملی و پروانه بهداشت، همینطور دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. وان پلی اتیلن به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، همواره مورد توجه و استقبال پرورش دهندگان انواع آبزیان و صنایع شیلاتی، قرار گرفته است. وان پلی اتیلن در پرورش اکثر آبزیان مانند: ماهی، زالو، میگو کاربرد دارد و به عنوان وان ماهی ، وان زالو ، وان شیلاتی نیز شناخته می‌شود. در ادامه، به برخی از مهمترین ویژگی‌های وان‌های پلی اتیلن اشاره می‌کنیم:

  • مقاوم در برابر ضربه و استحکام بالا
  • وزن پایین و قابل حمل
  • مقاوم در برابر اشعه نور خورشید
  • قابلیت برش و نصب آسان
  • دارای تنوع در سایز و شکل
  • قیمت مقرون به صرفه
  • تنوع در شکل و اندازه
  • بهداشتی و آنتی باکتریال بودن
  • مقاومت و طول عمر بالا
  • سازگاری با آب و سایر مواد
  • حفظ دمای آب
وان زالو

وان پلی اتیلن برای پرورش زالو

تعداد وان پلی اتیلن برای پرورش زالو

برای شروع، استفاده از ۳ عدد وان ۱۰۰۰ لیتری، پیشنهادی است که افراد با تجربه در این زمینه داده‌اند. اما به طور کلی، ایجاد تعادل، برای ظرفیت درست وان زالو از جمله مواردی است که باید در زمان خرید وان زالو در نظر گرفت. به ازای هر واحد لیتر، می‌توان ۵ زالو را به درستی پرورش داد. به طور مثال: هر وان ۱۰۰ لیتری به میزان ۵۰۰ زالو را در برمی‌گیرد. این موضوع، اهمیت ویژه‌ای در پرورش زالو دارد و برای جلوگیری از آلودگی و وجود آب کافی برای زالو لازم است. پس اگر قصد دارید ۱۵۰۰ زالو را برای مثال پرورش دهید باید  ۳۰۰ لیتر آب در نظر بگیرید.

پرورش زالو وان پلاستیکی

چه تعداد وان برای پرورش چه تعداد زالو مناسب است؟

تاثیر فضای پرورش زالو

خاصیت آنتی باکتریال بودن وان‌های آب پلی اتیلن، از ایجاد بیماری در زالوها جلوگیری می‌کند. اما در زمان پرورش زالو، آلودگی‌های محیط، حشرات و بعضا دیگر حیوانات، می‌تواند باعث بیماری زالوها شود. شستشوی محیط و وان‌های پلی اتیلن باید به گونه‌ای باشد که بوی اضافی بر روی وان‌ها نماند، حتی در زمان‌هایی که اشخاص از ادکلن استفاده می‌کنند، بوی ساطع شده از آنها، می‌تواند باعث تلف شدن و از بین رفتن زالوها شود.

خـلاصـه مـقـالـه :
وان پلی اتیلن برای پرورش زالو، گزینه مناسبی به حساب می‌آید و در صورت داشتن فضای مناسب برای پرورش زالو می‌توانید از وان پلی اتیلن استفاده کنید. به ازای هر ۵ زالو، باید یک لیتر آب در وان قرار بگیرد و طریقه شستشو و نگهداری از این موجودات بسیار مهم است که در این مقاله به آن اشاره کردیم.
Rate this post
به اشتراک بگذارید :
Telegram
WhatsApp
Eitaa
Soroush
Short Link
تیم تحریریه تهران پلیمر یارا

این تیم ، متشکل از نویسندگان باتجربه و متخصص در صنعت پلیمر است که به صورت تخصصی به نگارش مقالات و مطالب کاربردی در صنعت پلیمر و قالب گیری دورانی می پردازد. در مقالات خود سعی کردیم دانستنی های زیادی در خصوص انواع مخزن، منبع و وان های پلی اتیلن یا پلاستیکی آموزش دهیم.

0
نظرات خود را اینجا درج کنید
پرسش و پاسخ

مشاوره خرید

ارسال به سراسر کشور

10 سال گارانتی

15 سال خدمات پس از فروش

15 سال خدمات

تضمین بهترین کیفیت

  • مشاوره خرید

  • ارسال به سراسر کشور

  • 10 سال گارانتی

  • 15 سال خدمات پس از فروش

    15 سال خدمات

  • تضمین بهترین کیفیت

مخزن آب تهران پلیمر یارا