صفر تا صد مخزن، منبع یا تانکر گازوئیل (+مشخصات و قیمت)

نویسنده : تیم تحریریه تهران پلیمر یارا
بروز رسانی : دی 1402
1043348408061001b تانکر گازوئیل

مخازن پلاستیکی را در اغلب موارد، برای ذخیره سازی و نگهداری آب استفاده می کنند. ولی با توجه به میزان دانسیته و چگالی گازوئیل (نزدیک به یک g/cm³)، می توان این ماده سوختی را در مخازن پلی اتیلن نگهداری کرد و احتمال انفجار یا آتش سوزی این مخزن را بسیار پایین آورد تا ایمنی بیشتری وجود داشته باشد. برای اطلاع بیشتر در خصوص مخزن گازوئیل (تانکر گازوئیل) مخصوصا ظرفیت، ابعاد و انواع مخزن های گازوئیل، ویژگی ها و مزایای مخزن های پلاستیکی گازوئیل نسبت به نوع فلزی آن و قیمت و خرید، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. لازم به ذکر است، از آنجایی که این مخزن، نوعی مخزن پلی اتیلن به حساب می آید، مقاله مخزن پلی اتیلن چیست می تواند اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد.

مخزن، منبع یا تانکر گازوئیل

مخازن ذخیره سازی پلی اتیلن یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین مخازن نگهداری و حمل آب و سایر سیالات هستند. یکی از مصارف این مخازن، ذخیره سازی انواع مواد سوختی است. البته باید این را در نظر داشت که باید حتما ماده ذخیره شده دارای چگالی و دانسیته نزدیک به یک g/cm³ باشد. یکی از مواد سوختی پرمصرف که در مخازن پلی اتیلن نیز امکان نگهداری آن وجود دارد، گازوئیل است.

مخزن پلی اتیلن گازوئیل تفاوت خاصی با سایر مخازن پلی اتیلن ندارد. مگر در مواردی خاص که نیاز به تولید مخزن با وزن بیشتر باشد. که در این صورت باید مخزن به صورت سفارشی تولید شود. مخزن گازوئیل پلاستیکی از مواد اولیه HD3840UA تولید می شود. معمولا برای ذخیره سازی این مواد سوختی از مخزن تک لایه استفاده می شود این مخازن از نظر وزن با مخازن سه لایه تفاوت چندانی نداشته، ولی از نظر قیمت از مخازن سه لایه ارزان تر است. دلیل گرانی قیمت مخازن سه لایه داشتن لایه مشکی ضد نور و لایه آبی آنتی باکتریال است. که برای مخازن نگهداری گازوئیل کاربردی ندارند. از این رو استفاده از مخازن تک لایه برای نگهداری گازوئیل بسیار به صرفه بوده و با توجه به یک بار پخت در کوره از نظر مقاومت و دوام نیز کیفیت مطلوبی دارند.

سازگاری مخازن پلی اتیلن با مواد سوختی

همانطور که در بالا اشاره شد. مخازن پلی اتیلن از مواد اولیه 3840ua تولید می شوند. این مخازن با توجه به اینکه اصولا برای نگهداری آب تولید می شوند مناسب نگهداری مواد و سیالاتی با چگالی نزدیک به آب هستنند. که با پلی اتیلن وارد واکنش نشوند. برخی از مواد سوختی از این نوع مواد هستند، مانند گازوئیل. گازوئیل با توجه به داشتن دانسیته پائین و عدم تولید گرما و واکنش با پلی اتیلن برای ذخیره سازی در این نوع مخازن مشکلی ایجاد نخواهند کرد.

انواع مخازن گازوئیل پلی اتیلن و مشخصات مخازن گازوئیل

مخازن پلی اتیلن تولیدی از لیتراژ 55 لیتر الی 20000 هزار لیتر است. این مخازن در شکل های هندسی گوناگونی تولید و برای مصارف مختلفی استفاده می شود.

مزایا و ویژگی مخزن گازوئیل پلاستیکی نسبت به فلزی

در زیر به مزیت های مخزن گازوئیل پلاستیکی نسبت به مخزن های فلزی اشاره می کنیم.

  • وزن کمتر در مقایسه با مخزن فلزی
  • انعطاف پذیری بالاتر
  • جلوگیری از جلبک و رسوبات
  • قیمت کمتر نسبت به مخزن فلزی
  • قابلیت حمل بالاتر در مقایسه با مخزن های فلزی
  • نشتی گازوئیل از مخزن پلاستیکی، عواقب و خطرات کمتری نسبت به فلزی دارد.
  • پلاستیک، طول عمر بالاتری در مقابل فلز دارد!

قیمت و خرید مخزن گازوئیل

برای استعلام قیمت و خرید مخزن های گازوئیل پلاستیکی، می توانید با کارشناسان ماارتباط بگیرید تا آنها شما را بهتر راهنمایی کنند.

چه مخزن هایی برای نگهداری گازوئیل مناسب تر است

کلیه مخازن پلی اتیلن برای ذخیره سازی گازوئیل مناسب هستند، ولی معمولا از مخازن عمودی و افقی بیشتر در ذخیره سازی گازوئیل استفاده می کنند. این مخازن معمولا در سه لیتراژ تک لایه، سه لایه آنتی باکتریال و چهار لایه آنتی باکتریال تولید می شود که نوع تک لایه آن برای ذخیره سازی گازوئیل مناسب‌تر است و مخازن تک لایه از نظر قیمت از مخازن سه و چهار لایه ارزان تر هستند، چون در مخازن چند لایه یک لایه مشکی و یک لایه آنتی باکتریال وجود دارد و این مخازن برای ذخیره سازی گازوئیل کاربردی ندارد.

Rate this post
به اشتراک بگذارید :
Telegram
WhatsApp
Eitaa
Soroush
Short Link
تیم تحریریه تهران پلیمر یارا

این تیم ، متشکل از نویسندگان باتجربه و متخصص در صنعت پلیمر است که به صورت تخصصی به نگارش مقالات و مطالب کاربردی در صنعت پلیمر و قالب گیری دورانی می پردازد. در مقالات خود سعی کردیم دانستنی های زیادی در خصوص انواع مخزن، منبع و وان های پلی اتیلن یا پلاستیکی آموزش دهیم.

0
نظرات خود را اینجا درج کنید
پرسش و پاسخ

مشاوره خرید

ارسال به سراسر کشور

10 سال گارانتی

15 سال خدمات پس از فروش

15 سال خدمات

تضمین بهترین کیفیت

  • مشاوره خرید

  • ارسال به سراسر کشور

  • 10 سال گارانتی

  • 15 سال خدمات پس از فروش

    15 سال خدمات

  • تضمین بهترین کیفیت

مخزن آب تهران پلیمر یارا