مخزن چهار لایه چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

نویسنده : تیم تحریریه تهران پلیمر یارا
بروز رسانی : دی 1402
مخزن جهار لایه چیست

مخزن چهار لایه آنتی باکتریال، از مخازن ویژه جهت نگهداری آب شرب بهداشتی هستند. این مخازن مانند سایر مخازن آب، تولید شده از مواد اولیه پلی اتیلن به روش روتیشنال هستند.که تمام خواص و ویژگی های مخزن سه لایه را داشته ولی با این تفاوت که با یک لایه بیشتر تولید می شوند. در ادامه درباره مخزن های ۴ لایه، بلاتر بودن قیمت خرید آنها (به علت ۴ لایه بودن)، انواع آن (مخصوصا نوع آنتی باکتریال)، مزایا، کاربرد ها (مخصوصا موارد صنعتی و کشاورزی) و بهترین برندهای مخزن های ۴ لایه صحبت می شود. لازم به ذکر است که برای آشنایی با سایر مدل های مخزن های پلی اتیلن می توانید به قسمت مخزن پلي اتيلن چيست مراجعه کنید.

این نوع از مخازن اغلب به صورت سفارشی تولید و بیشتر جهت ذخیره سازی آب به ویژه آب شرب مورد استفاده قرار می گیرند. این مخازن مانند سایر مخازن تولیدی در ابعاد و لیتراژ های گوناگون و با شکل های هندسی متفاوتی تولید می شوند . ما در این مقاله سعی داریم در خصوص کلیه ویژگی ها و کاربردهای این مخازن مطالبی را ارائه نمائیم.

عکس مخزن چهار لایه انتی باکتریال با جزییات

مخازن آب چهار لایه آنتی باکتریال چیست

مخزن چهار لایه (مخزن 4 لایه پلاستیکی)، این نوع از مخازن آب همانطور که از نام آن مشخص هست . از چهار لایه تشکیل شده اند. به این صورت که در انجام فرآیند تولید مخزن که به روش روتیشنال است. چهار بار مواد ریزی در بازه های زمانی متفاوت صورت می گیرد. هر کدام از این لایه ها، مانند مخازن سه لایه آنتی باکتریال، دارای خواص و ویژگی هایی هستند. درونی ترین لایه مخزن که به رنگ آبی می باشد . لایه ضد باکتری است که از مستربچ های آنتی باکتریال آبی تولید می شوند. این لایه به لایه آنتی باکتریال معروف است. بیرونی ترین لایه مخزن، لایه سفید رنگی است که همانند سایر مخازن از مستربچ سفید رنگ تولید می شود. در بین این دو لایه در مخازن چهار لایه، دو لایه دیگری وجود دارد . که یکی از آنها به رنگ مشکی بوده و دیگری به رنگ سفید است . لایه مشکی جهت جلوگیری از نفوذ نور استفاده می شود اما لایه سفید که یک لایه اضافی در این مخازن است. همانند لایه بیرونی از مستربچ سفید تولید می شود. استفاده از منبع آب چهار لایه (منبع آب 4 لایه) همانند مخازن سه لایه بوده و افزایش لایه آن بیشتر جهت رفع نیاز بازار با توجه به تقاضای مشتریان است. و گرنه تفاوت چندانی از نظر کیفیت با مخازن سه لایه ندارد.ما در زیر به کاربرد های این نوع از مخازن خواهیم پرداخت.

کاربرد مخازن آب چهار لایه آنتی باکتریال

منبع آب چهار لایه آنتی باکتریال، بیشترین کاربردی که دارند جهت نگهداری آب آشامیدنی بهداشتی است. این مخازن چهار لایه همانند مخازن سه لایه آنتی باکتریال دارای خاصیت های ضد جلبک و آنتی باکتریال هستند. این مخازن تفاوت چندانی با مخازن سه لایه آنتی باکتریال نداشته بیشتر جهت رفع نیاز بازار، تولید و عرضه می شود. منبع آب چهار لایه آنتی باکتریال را می توان در مکان های گوناگونی همچون ساختمان های مسکونی (ویلائی، آپارتمانی و … )، مکان های صنعتی و کارگاهی، باغ ها، مزارع، شیلات و … استفاده نمود. تانکر های آب چهار لایه آنتی باکتریال نیز دارای نمونه های تقلبی در بازار هستند. که فقط داخل آنها به رنگ آبی است و خاصیت آنتی باکتریال ندارند. از این رو توصیه می شود که مخازنی که دارای نشان استاندارد، مجوزات بهداشتی، آنتی باکتریال و… که قابل استعلام نیز باشند تهیه شوند . این مخازن علاوه بر ذخیره سازی آب، کاربرد های دیگری هم می توانند داشته باشند . برای مثال می توان انواع حلال ها (نفت و گازوئیل)، انواع اسید ها (که دانسیته نزدیک به آب، یک kg/m3 دارند) و … که با مخازن پلی اتیلن وارد واکنش نشوند و گرمای بیش از 50+ درجه سانتی گراد نداشته باشند .

توجه :برای اطلاع بیشتر در خصوص مخازن آنتی باکتریال می توانید به مقالات، مخزن آب آنتی باکتریال نحوه تولید مخازن آنتی باکتریال با تکنولوژی نانو، مخزن سه لایه آنتی باکتریال مراجعه بفرمائید.

انواع مخزن چهار لایه آنتی باکتریال :

مخازن آب چهار لایه آنتی باکتریال دارای تنوع بسیاری از نظر شکل هندسی و نوع مصرف هستند. که در زیر به برخی از این مخازن تولیدی اشاره شده است.

مخازن چهار لایه عمودی (ایستاده)، افقی (خوابیده)، آسان رو (اسلیم تانک)، زیر پله، مکعبی، بیضی، قیفی، نیسانی و …، این مخازن از 55 لیتر الی 20000 لیتر تولید می شوند. برای مشاهده قیمت مخزن آب چهار لایه به جدول زیر مراجعه بفرمائید :

ویژگی و مزایای مخازن چهار لایه آنتی باکتریال

تانکر آب چهار لایه آنتی باکتریال شرکت تهران پلیمر یارا دارای مزایا و ویژگی های مختلفی است که ما در این جا به برخی از آنها اشاره نموده ایم :

• قیمت مناسب
• وزن کم، جابجایی و نصب آسان
• طول عمر مفید بالا (در صورت رعایت شرایط نصب)
• دارای ویژگی انعطاف پذیری
• ضد خورندگی
• امکان تولید در رنگ های سفارشی
• مقاوم در برابر اشعه uv خورشید
• ضد جلبک
• آنتی باکتریال
• دارای گارانتی و خدمات پس از فروش واقعی
• تولید در اشکال گوناگون
• قابلیت تولید از 55 تا 20000 هزار لیتر
• امکان ذخیره سازی آب آشامیدنی بهداشتی، انواع مایعات، مواد شیمیایی، دارویی، حلال ها، اسیدها و … را دارند.(با دانسیته پائین تر یا نزدیک به یک kg /m3)
• دارای نشان های ملی استاندارد، سیب سلامت، آنتی باکتریال، نانو مقیاس و …
• تولید شده از مواد اولیه (food grade) مناسب برای نگهداری مواد غذایی
• امکان استفاده در مناطق گرمسیر و سردسیر به دلیل انتقال حرارت بسیار پائین

انواع مخزن های پلی اتیلن چهار لایه

پاسخ به سوالات شما :

1- آیا مخزن های چهار لایه تهران پلیمر یارا، آنتی باکتریال هستند؟

بله. شرکت تهران پلیمر یارا مخازن سه و چهار لایه خود را با خاصیت آنتی باکتریال تولید می کند.

2- چه فرقی بین مخازن سه لایه و چهار لایه آنتی باکتریال است؟

از نظر کیفیت و کاربرد تفاوت چندانی ندارند . ولی در کل جهت رفع نیاز بازار با توجه به درخواست ها مخازن چهار لایه آنتی باکتریال تولید می شوند.

3- آیا مخازن چهار لایه پلی اتیلن آنتی باکتریال جلبک می زند؟

خیر . این مخازن دارای یک لایه مشکی رنگ، هستند که مانع از نفوذ نور و رشد و تکثیر، جلبک می شوند.

4- مخزن سه لایه بهتر است یا چهار لایه ؟

تفاوت چندانی بایکدیگر ندارند و کاربرد های یکسانی نیز دارند. ولی بهتر است برای موارد خواص از کارشناسان مجرب مشاوره گرفته شود.

5- از کجا مخزن آب چهار لایه بخریم ؟

راحت ترین شیوه خرید مخزن آب چهار لایه خرید اینترنتی از صفحه خرید مخزن است. که بعد از تکمیل فرآیند خرید مخازن طی مدت 72 ساعت برای مشتریان ارسال می شود.

6- آیا مخزن های چهار لایه، آنتی باکتریال دائمی هستند؟

بله. خاصیت آنتی باکتریال کلیه مخازن تولیدی شرکت تهران پلیمر یارا به صورت دائمی است.

7- آیا هر مخزن پلی اتیلن چهار لایه داخل آبی، آنتی باکتریال است؟

این سوال بسیاری از مشتریان محترم هست که آیا هر مخزن داخل آبی آنتی باکتریال هست؟ خیر . مخزنی آنتی باکتریال است که در مستربچ های لایه داخلی آن حاوی مواد آنتی باکتریال باشد. و فقط رنگ آبی نشانه آنتی باکتریال بودن آن نیست . برای اینکه اطمینان پیدا کنیم مخزنی که تهیه کردیم آنتی باکتریال است . کافیست . مجوزات آنتی باکتریال نصب شده بر روی مخزن را استعلام نمود.

8- چرا مخازن چهار لایه آنتی باکتریال برخی شرکت ها ارزان تر است؟

با توجه به نوع قالب مخزن و وزن تولیدی برخی از مخازن، مقدار مصرف مواد آنتی باکتریال وحتی درجه یک نبودن مواد تولیدی می تواند دلایل ارزان تر بودن مخازن برخی از شرکت های متفرقه باشد.

9- از مخازن چهار لایه آنتی باکتریال فقط برای نگهداری آب استفاده می شود ؟

کلیه مخازن پلی اتیلن با توجه دانسیته (چگالی) جهت ذخیره سازی آب تولید می شوند . ولی با این حال امکان ذخیره سازی انواع سیالات با چگالی های پائین تر و یا نزدیک به یک kg/m3 در این مخازن وجود دارد.

10- آیا این مخازن چهار لایه آنتی باکتریال نشان استاندارد و مجوزات بهداشتی دارند ؟

کلیه مخازن تولیدی شرکت تهران پلیمر یارا دارای نشان استاندارد و مجوزات بهداشتی،سیب سلامت، آنتی باکتریال، نانو مقیاس و مجوزات بین المللی است.

Rate this post
به اشتراک بگذارید :
Telegram
WhatsApp
Eitaa
Soroush
Short Link
تیم تحریریه تهران پلیمر یارا

این تیم ، متشکل از نویسندگان باتجربه و متخصص در صنعت پلیمر است که به صورت تخصصی به نگارش مقالات و مطالب کاربردی در صنعت پلیمر و قالب گیری دورانی می پردازد. در مقالات خود سعی کردیم دانستنی های زیادی در خصوص انواع مخزن، منبع و وان های پلی اتیلن یا پلاستیکی آموزش دهیم.

0
نظرات خود را اینجا درج کنید
پرسش و پاسخ

مشاوره خرید

ارسال به سراسر کشور

10 سال گارانتی

15 سال خدمات پس از فروش

15 سال خدمات

تضمین بهترین کیفیت

  • مشاوره خرید

  • ارسال به سراسر کشور

  • 10 سال گارانتی

  • 15 سال خدمات پس از فروش

    15 سال خدمات

  • تضمین بهترین کیفیت

مخزن آب تهران پلیمر یارا