همه چیز درباره پیدایش و تاریخچه مخزن، منبع یا تانکر آب

بروز رسانی : دی ۱۴۰۲
تاریخچه پیدایش مخازن

امروزه برای تامین آب شرب مناطق مختلف; وجود مخازن آب بسیار ضروری می باشد. این مخازن در گذر زمان از مصالح و مواد مختلفی و برای کاربرد های متفاوتی طراحی و ساخته شده اند. در این مقاله، قرار است ما در خصوص نحوه پیدایش و تاریخچه مخزن، منبع یا تانکر آب، انواع و کاربرد های آنها صحبت کنیم.

تصاویر ابتدایی‌ترین مخزن آب

تصویری از قدیمی‌ترین مخزن‌های آب

تاریخچه مخزن آب

مخزن آب (تانکر آب)؛ همانطور که در بالا اشاره شد یک فضا جهت ذخیره‌سازی آب برای مصارف مختلف مانند: آب شرب، کشاورزی و… است که از زمان پیدایش انسان بسیار با اهمیت بوده. زیرا با توجه به خشکسالی‌ها و یا کمبود آب در فواصل مختلف نیاز به آب از این طریق برطرف میشد. در اوایل این مخازن آب (منبع آب) عمدتا از مصالح‌های ابتدای مانند چوب و سنگ و… ساخته می‌شدند. اما امروزه این منابع آب را در ابعاد مختلف از مواد پلی اتیلنی تولید می‌کنند. نمی توان به طور قطعی بیان کردد که در چه زمانی و در کجا اولین مخزن آب ایجاد شد، اما نمی‌توان منکر شد که نیاز اولیه انسان آب بوده است.

به طور قطع، پیدایش انسان با اولین ذخیره‌سازی آب همراه بوده است. در حال حاضر بزرگترین مخزن آب دنیا در کشور عربستان در شهر ریاض ساخته شده است که مساحت آن به ۳ میلیون متر مکعب می‌رسد.

مخازن آب قدیم

ساز و کار مخزن‌های آب قدیمی

در ایران باستان نیز همانطور که اشاره شد. از آب انبارها جهت ذخیره‌سازی آب برای شرب، کشاورزی و حتی آب برای دامداری استفاده میشد که هنوز در برخی از نقاط کشور این آب انبارها فعال هستند. آب انبارها پائین‌تر از سطح زمین ایجاد می‌شدند و با توجه به شیبی که داشتند، آب وارد این مکان‌ها میشد. آب موجود در این آب انبارها از نور خورشید دور بودند و باعث شدند آب بسیار خنک و میزان تبخیر بسیار کم باشد. نمونه دیگری از ذخیره‌سازی آب در ایران، حوض‌های آب خانه‌های ویلایی بوده است که در معماری سنتی ایرانی نقش دارد و کاربردهای دیگری بجز آب شرب نیز داشتند.

قدیمی‌ترین مخزن آب هندوستان

قدیمی‌ترین مخزن آب در هندوستان

انواع مختلف مخزن آب پس از پیدایش

مخازن ذخیره‌سازی مایعات از نظر مواد تولیدی بسیار متفاوت می‌باشند. برای آشنایی بیشتر با مخازن آب می‌توانید پاسخ ۱۰۰ سوال درباره مخازن پلی اتیلن امروزی را در لینک قرمز رنگ شده مشاهده کنید. در ادامه برخی از محبوب‌ترین انواع مخازن که امروزه جایگاه ویژه و مهمی در صنعت دارند را معرفی می‌کنیم:

  • مخزن پلی اتیلن (تانکر پلاستیکی)
  • مخزن فولادی
  • مخزن گالوانیزه
  • مخزن استیل
  • مخزن بتنی و سیمانی
  • مخزن فایبرگلاس
  • و…
ads
خرید مخزن آب پلاستیکی ، تانکر آب پلی اتیلن ، قیمت منبع آب
۵/۵ - (۲ امتیاز)
به اشتراک بگذارید :
share Telegram
share WhatsApp
share Eitaa
share Soroush
author
تیم تحریریه تهران پلیمر یارا

این تیم ، متشکل از نویسندگان باتجربه و متخصص در صنعت پلیمر است که به صورت تخصصی به نگارش مقالات و مطالب کاربردی در صنعت پلیمر و قالب گیری دورانی می پردازد. در مقالات خود سعی کردیم دانستنی های زیادی در خصوص انواع مخزن، منبع و وان های پلی اتیلن یا پلاستیکی آموزش دهیم.

پرسش و پاسخ
ویدئوهای پربازدید
مشاوره خرید

مشاوره خرید

ارسال به سراسر کشور

ارسال به سراسر کشور

10 سال گارانتی

10 سال گارانتی

15 سال خدمات پس از فروش

15 سال خدمات

تضمین بهترین کیفیت

تضمین بهترین کیفیت

  • مشاوره خرید

    مشاوره خرید

  • ارسال به سراسر کشور

    ارسال به سراسر کشور

  • 10 سال گارانتی

    10 سال گارانتی

  • 15 سال خدمات پس از فروش

    15 سال خدمات

  • تضمین بهترین کیفیت

    تضمین بهترین کیفیت

استانداردها و تاییدیه ها
tpy-logo

tpy.ir فروشگاه اینترنتی تهران پلیمر یارا می باشد. این فروشگاه به عنوان یکی از جامع ترین پلتفرم های فروش مخزن آب و وان پلی اتیلن کشور در اختیار شما عزیزان می باشد تا به سادگی و با اعتماد کامل تجربه خرید خوب و مطمئنی را داشته باشید.

تمامی محصولات ضمن داشتن بالاترین استانداردهای ملی و تاییدیه های بهداشتی و غذایی (به صورت ثبت شده و قابل استعلام) از ۱۰ سال گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش واقعی در سراسر کشور برخوردار است.

foot-namad
foot-ico-01 صدای مشتری: ۳۵۷۰۰-۰۲۱
foot-ico-02 ساعت کاری: از شنبه تا پنج شنبه ۷ الی ۱۹
foot-ico-03 پست الکترونیک: info@tpy.ir

شما در هر ساعت از شبانه روز می توانید از طریق پست الکترونیک با ما در ارتباط باشید.

کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت تهران پلیمر یارا ( فروشگاه اینترنتی tpy.ir ) می‌باشد.